dilluns, 25 de maig del 2020

AQUESTA SETMANA VA D'ANIMALS!!!


SETMANA DEL 25 AL 31 DE MAIG



ELS ANIMALS QUE DONEN NOM A LES NOSTRES CLASSES O ACOMPANYEN ELS PIRATES!


Aquí us deixem algunes manualitats que poden fer les delícies dels
 vostres fills/es, que els poden fer connectar amb el grup-classe i també
 poden donar lloc a reflexionar:

TAURONS, TORTUGUES, LLOROS… 

Poden ser "animals de companyia"? 
On penseu que els agrada viure? 
Com penseu que els agrada viure?
Què necessiten per viure? 
Els hi podem oferir? 
Què penseu que és el millor per a ells, en cada cas?

FEM MANUALITATS

EL TAURÓ QUE ES MENJA UN PEIX


Dibuixa el tauró a una cartolina, retalla la forma i talla’l per la meitat. Pinta la part 
de dalt i dibuixa-li l’ull i no t’oblidis de fer-li dents punxegudes.
Enganxa cada meitat en un costat d’una pinça d’estendre la roba.
Dibuixa un peixet i enganxa’l a un escuradents. 
Enganxa aquest escuradents a la part de sota de la pinça.
Quan obris i tanquis la pinça semblarà que el tauró s’està menjant el peixet d’una
 mossegada.
manualidades de tiburones


DISFRESSA’T DE TAURÓ I ESPANTA A TOTHOM


EL LLORO QUE T'ACOMPANYA SEMPRE, PIRATA!



FES LA TEVA TORTUGA
Amb OUERES
                 

Amb NOUS
     
Amb PAPER O CARTOLINA
  
A CONTINUACIÓ TENS UNA NOTICIA SOBRE EL LINX DE L'INFOK:


Activitat proposada per treballar aquesta setmana a les 
videoconferències amb P4 i P5:
Joc dels 4 sabaters o “Comecocos”

Seguint el tutorial podran fer un "comecocos", i així practicar els nombres, 
els colors, la lectoescriptura i la creativitat a l’hora d’imaginar les propostes.
 Ah! i la motricitat fina al fer moure els dits per jugar-hi!
P3: pintar amb 4 colors i escriure una lletra o fer-hi un dibuix (d’un animal 
per exemple).
P4: pintar amb 4 colors i escriure una acció (salta, riu, dorm, etc.)
P5: pintar amb 8 colors i escriure una frase maca o ordre motriu.



DIBUIXEM ANIMALS!

Quina millor forma de conèixer i aprendre els animals que traslladant-los de la
 nostra imaginació fins un paper. Com veuen els/les nens/es els animals? 
Saben quantes potes tenen, o quin aspecte els caracteritza?
 Com és el coll de la girafa? Com són les orelles de l'elefant?

Deixem que els/les nens/es més petits/es vagin aprenent a través del dibuix. 
Al familiaritzar-se amb els animals, també començaran a apreciar-los, 
valorar-los i veure'ls com a amics i meravelles de la natura que hem de cuidar.
DIBUIXEM LES OMBRES!!!
Per realitzar l'activitat agafeu un o més fulls o cartolina. Es col·loca un objecte
 o varis que tingueu a casa drets a un extrem del full o cartolina i, d’esquena al 
sol  (en el cas de l’exemple han fet servir animals de joguina). Descobrireu la 
seva ombra i, a continuació,  la resseguiu.

És també interessant observar què passa amb les ombres al llarg del dia.


Què passaria un dia nuvolat?
Penseu que seran sempre iguals? 
Perquè ho creieu? 
Verifiqueu-ho i ja ens direu!

VOLS FER FÒSSILS DE DINOSAURES EN PASTA DE SAL?

La pasta de sal és molt interessant per a la motricitat fina i pel gaudi dels 
nens/es i molt fàcil i econòmica de fer.
Aquí us deixem l'enllaç de la recepta:


Un cop han jugat i manipulat tot el que han volgut, podeu intentar fer 
empremtes d’aquests fòssils de dinosaures!!


POTS FER UNA COMPOSICIÓ AMB MATERIALS NATURALS

Ara que ja podem sortir i la natura està plena de formes i colors, podem intentar
 recrear els nostres animals i fer uns quadres preciosos!

 

 
PARLEM D'ANIMALS?

Quins animals hi veus? En què s’assemblen? Comptem quantes potes tenen? On creus que viuen? com es mouen? com els podries agrupar?
 

EN AQUESTA LÀMINA PODEU TROBAR ASPECTES RELACIONATS AMB LA NUMERACIÓ (NOMBRE DE POTES, D’ULLS...) I AMB LES CLASSIFICACIONS
 ( SALVATGES, DE GRANJA, , CARNÍVORS, MAMÍFERS, AMB PÈL, AMB TAQUES,QUE VOLEN,  QUE M’AGRADEN ...).  
  (adapteu l'activitat a cada edat).

CONFEGEIX DIFERENTS FRASES AMB TRES ELEMENTS
(Ho podeu fer oralment i/o escrit)

         

EMBARBUSSAMENTS DE LA SETMANA:

- En Pinxo li va dir a en Panxo:
-Vols que et punxi amb un punxó?
I en Panxo va dir a en Pinxo:
-Punxa' m, però, a la panxa, no.
                                           --------------------------------------------------------------


Duc pa sec al sac, 
m’assec on sóc
i el suco amb suc!


PER MOURE’S UNA MICA…

 Retalla un cercle de paper gruixut, traça-hi línies diagonals i fes un forat 
al mig on conflueixen totes, a cada triangle o “formatget” hi dibuixes un animal.
 Per acabar, intenta trobar una xinxeta, agulla de cap o quelcom que et permet 
enganxar la fletxa feta de cartró i la faci girar. Preparat per jugar...i ja està tot a
 punt per fer l’animal! 



ACTIVITATS DE GRAFOMOTRICITAT

Aquí us deixem uns exemples d'activitats grafomotrius en paper que us poden servir de guia per
 treballar el traç dels grafismes, nombres i lletres. 


Podeu imprimir-les o reproduir-les en un full gran dibuix o en paper d'embalar, en una safata amb 
cacau per fer amb el dit  o fins i tot en pissarres per treballar el moviment de tot el braç, resseguir 
amb pintures, amb gomets… les opcions són tan lliures i creatives com vulgueu!


ANGLÈS P5

Hello boys and girls! 

Let’s sing and dance with these funny songs about animals: 



Do you want to play with the animals? 

FOTOS MARÇ 2024

  Hola famílies, Aquest mes de març, hem fet la nostra primera sortida. Hem anat a la Granja i ens ho vam passar d'allò més bé. Durant u...