SETMANA DEL 25 AL 31 DE MAIG
ELS ANIMALS QUE DONEN NOM A LES NOSTRES CLASSES O ACOMPANYEN ELS PIRATES!
Aquí us deixem algunes manualitats que poden fer les delícies dels
vostres fills/es, que els poden fer connectar amb el grup-classe i també
poden donar lloc a reflexionar:
TAURONS, TORTUGUES, LLOROS…
Poden ser "animals de companyia"?
On penseu que els agrada viure?
Com penseu que els agrada viure?
Què necessiten per viure?
Els hi podem oferir?
Què penseu que és el millor per a ells, en cada cas?
FEM MANUALITATS
EL TAURÓ QUE ES MENJA UN PEIX
Dibuixa el tauró a una cartolina, retalla la forma i talla’l per la meitat. Pinta la part
de dalt i dibuixa-li l’ull i no t’oblidis de fer-li dents punxegudes.
de dalt i dibuixa-li l’ull i no t’oblidis de fer-li dents punxegudes.
Enganxa cada meitat en un costat d’una pinça d’estendre la roba.
Dibuixa un peixet i enganxa’l a un escuradents.
Enganxa aquest escuradents a la part de sota de la pinça.
Quan obris i tanquis la pinça semblarà que el tauró s’està menjant el peixet d’una
mossegada.
mossegada.
DISFRESSA’T DE TAURÓ I ESPANTA A TOTHOM
EL LLORO QUE T'ACOMPANYA SEMPRE, PIRATA!
FES LA TEVA TORTUGA
Amb OUERES
Amb NOUS
Amb PAPER O CARTOLINA
A CONTINUACIÓ TENS UNA NOTICIA SOBRE EL LINX DE L'INFOK:
Activitat proposada per treballar aquesta setmana a les
videoconferències amb P4 i P5:
videoconferències amb P4 i P5:
Joc dels 4 sabaters o “Comecocos”
Seguint el tutorial podran fer un "comecocos", i així practicar els nombres,
els colors, la lectoescriptura i la creativitat a l’hora d’imaginar les propostes.
els colors, la lectoescriptura i la creativitat a l’hora d’imaginar les propostes.
Ah! i la motricitat fina al fer moure els dits per jugar-hi!
P3: pintar amb 4 colors i escriure una lletra o fer-hi un dibuix (d’un animal
per exemple).
per exemple).
P4: pintar amb 4 colors i escriure una acció (salta, riu, dorm, etc.)
P5: pintar amb 8 colors i escriure una frase maca o ordre motriu.
DIBUIXEM ANIMALS!
Quina millor forma de conèixer i aprendre els animals que traslladant-los de la
nostra imaginació fins un paper. Com veuen els/les nens/es els animals?
Saben quantes potes tenen, o quin aspecte els caracteritza?
Com és el coll de la girafa? Com són les orelles de l'elefant?
nostra imaginació fins un paper. Com veuen els/les nens/es els animals?
Saben quantes potes tenen, o quin aspecte els caracteritza?
Com és el coll de la girafa? Com són les orelles de l'elefant?
Deixem que els/les nens/es més petits/es vagin aprenent a través del dibuix.
Al familiaritzar-se amb els animals, també començaran a apreciar-los,
valorar-los i veure'ls com a amics i meravelles de la natura que hem de cuidar.
Al familiaritzar-se amb els animals, també començaran a apreciar-los,
valorar-los i veure'ls com a amics i meravelles de la natura que hem de cuidar.
DIBUIXEM LES OMBRES!!!
Per realitzar l'activitat agafeu un o més fulls o cartolina. Es col·loca un objecte
o varis que tingueu a casa drets a un extrem del full o cartolina i, d’esquena al
sol (en el cas de l’exemple han fet servir animals de joguina). Descobrireu la
seva ombra i, a continuació, la resseguiu.
o varis que tingueu a casa drets a un extrem del full o cartolina i, d’esquena al
sol (en el cas de l’exemple han fet servir animals de joguina). Descobrireu la
seva ombra i, a continuació, la resseguiu.
És també interessant observar què passa amb les ombres al llarg del dia.
Què passaria un dia nuvolat?
Penseu que seran sempre iguals?
Perquè ho creieu?
Verifiqueu-ho i ja ens direu!
VOLS FER FÒSSILS DE DINOSAURES EN PASTA DE SAL?
La pasta de sal és molt interessant per a la motricitat fina i pel gaudi dels
nens/es i molt fàcil i econòmica de fer.
nens/es i molt fàcil i econòmica de fer.
Aquí us deixem l'enllaç de la recepta:
Un cop han jugat i manipulat tot el que han volgut, podeu intentar fer
empremtes d’aquests fòssils de dinosaures!!
empremtes d’aquests fòssils de dinosaures!!
POTS FER UNA COMPOSICIÓ AMB MATERIALS NATURALS
Ara que ja podem sortir i la natura està plena de formes i colors, podem intentar
recrear els nostres animals i fer uns quadres preciosos!
recrear els nostres animals i fer uns quadres preciosos!
PARLEM D'ANIMALS?
Quins animals hi veus? En què s’assemblen? Comptem quantes potes tenen? On creus
que viuen? com es mouen? com els podries agrupar?
EN AQUESTA
LÀMINA PODEU TROBAR ASPECTES RELACIONATS AMB LA NUMERACIÓ (NOMBRE DE POTES,
D’ULLS...) I AMB LES CLASSIFICACIONS
( SALVATGES, DE GRANJA, , CARNÍVORS, MAMÍFERS, AMB PÈL, AMB
TAQUES,QUE VOLEN, QUE M’AGRADEN ...).
(adapteu l'activitat a cada edat).
CONFEGEIX DIFERENTS FRASES AMB TRES ELEMENTS
(Ho podeu fer oralment i/o escrit)
EMBARBUSSAMENTS DE LA SETMANA:
- En Pinxo li va dir a en Panxo:
-Vols que et punxi amb un punxó?
I en Panxo va dir a en Pinxo:
-Punxa' m, però, a la panxa, no.
--------------------------------------------------------------
Duc pa sec al sac,
m’assec on sóc
i el suco amb suc!
PER MOURE’S UNA MICA…
Retalla un cercle de paper gruixut, traça-hi línies diagonals i fes un forat
al mig on conflueixen totes, a cada triangle o “formatget” hi dibuixes un animal.
Per acabar, intenta trobar una xinxeta, agulla de cap o quelcom que et permet
enganxar la fletxa feta de cartró i la faci girar. Preparat per jugar...i ja està tot a
punt per fer l’animal!
al mig on conflueixen totes, a cada triangle o “formatget” hi dibuixes un animal.
Per acabar, intenta trobar una xinxeta, agulla de cap o quelcom que et permet
enganxar la fletxa feta de cartró i la faci girar. Preparat per jugar...i ja està tot a
punt per fer l’animal!
ACTIVITATS DE GRAFOMOTRICITAT
Aquí us deixem uns exemples d'activitats grafomotrius en paper que us poden servir de guia per
treballar el traç dels grafismes, nombres i lletres.
treballar el traç dels grafismes, nombres i lletres.
Podeu imprimir-les o reproduir-les en un full gran dibuix o en paper d'embalar, en una safata amb
cacau per fer amb el dit o fins i tot en pissarres per treballar el moviment de tot el braç, resseguir
amb pintures, amb gomets… les opcions són tan lliures i creatives com vulgueu!
cacau per fer amb el dit o fins i tot en pissarres per treballar el moviment de tot el braç, resseguir
amb pintures, amb gomets… les opcions són tan lliures i creatives com vulgueu!
ANGLÈS P5
Hello boys and girls!
Let’s sing and dance with these funny songs about animals:
Do you want to play with the animals?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada