diumenge, 3 de maig del 2020

SETMANA DEL 4 AL 10 DE MAIG

AQUESTA SETMANA US PROPOSEM FER JOCS

PER EXPRESSAR-SE


"PER QUÈ?"

En aquesta activitat es tracta de buscar causes o raons lògiques a un fet.
Un participant diu una acció i els altres han d'imaginar totes les
causes possibles d'aquell fet.


Exemples:

– Al Marc li han fet un regal. Per què?
– La Maria s'ha caigut amb la bicicleta. Per què?
– El Pere i la Sara estan plorant. Per què?
– Tinc molta son. Per què?
– La Laura i l'Alba es barallen. Per què?
– La Berta ha agafat l'esmorzar del Jordi. Per què?
– Al Víctor li agrada molt anar a la platja, però ahir no hi va anar. Per què?
– L'Aleix sempre es baralla, però avui l'han empès i no s'ha barallat. Per què?
– El Francesc no té gana. Per què?


"ANIMAL AMAGAT "


En quin animal estic pensant? Un participant tria un animal i, sense
dir-li a ningú, l’imita. Qui l’endevina ocupa el seu lloc, i així
successivament. Només valen gestos i sorolls.


Al final, es pot parlar sobre el que més ens ha agradat fer, si ha estat divertit, perquè hem fet un gest o un so i no un altre...


ESCOLTA I BALLA AMB LA CANÇÓ DE L’ALFABET 



UN JOC MATEMÀTIC
 Què necessiteu?
-Un tauler com el dels escacs, us el podeu fer vosaltres en un full o cartolina.
-Fitxes de dos colors o cigrons i mongetes seques,... (unes 40 de cada tipus).
-Un dau (si és gran, millor).
Com s'hi juga?
És un joc per a dues persones.
Heu de tirar el dau de manera alternada i anar posant en ordre damunt el tauler, tantes fitxes com punts marqui la tirada
Convé fer-ho dient en veu alta el nombre que ha sortit al dau, agafar totes les fitxes que calen i col·locar-les al tauler comptant-les una a una.
La primera fitxa es col·loca a la casella inferior esquerra (des del punt de vista de cada jugador/a).
L'ordre per a omplir les caselles és d'esquerra a dreta i quan la fila està completa es segueix per la fila superior també començant per l'esquerra.
El joc s'acaba quan no es poden posar més fitxes.
Guanya qui al final de la partida n'ha posat més.

  • Els pirates de P3 i els taurons de P4 jugaran amb un sol dau

de manera que treballaran els números fins al 6.
  • Les tortugues de P5 podeu fer el mateix joc amb una quadrícula de 10x10
 quadrats i jugar amb 2 daus a l’hora.

       A cada tirada el jugador ha de sumar el resultat dels 2 daus.

      Cada jugador necessita unes 60 peces de cada tipus.

FES LA TEVA JOGUINA: Un cuc que camina




FEM PLASTILINA? ÉS MOLT FÀCIL!


No us perdeu el divertit vídeo de la Roser! 





ANGLÈS P5

Hello kids!! How are you?

Are you ready for the new song? It’s about fruit.


WE LOVE FRUIT! IT’S VERY IMPORTANT TO GET A 

HEALTHY LIFESTYLE.


Here we got flashcards about fruit:
  

Propostes de jocs amb les flashcards

Vocabulary introduction (listening)

Fem servir una capsa (que podem anomenar happy box), d’on anem traient
les flashcards, d’una en una, per crear expectació. Si no l’endevinen, continuem
 traient-ne, fins que les tinguem totes i els presentem totes les
paraules.

  • Simon says (listening)
Es tracta d’una versió del ja clàssic joc Simon says. Col·loquem les flashcards per les parets i diem: 
«Simon says, point to the apple» i els nens i nenes han d’aixecar-se per assenyalar la carta correcta.

  • Mimic
Es tracta de representar la forma del concepte de les flashcards i els altres han d’endevinar la paraula. 


ABRIL 2024

 Hola famílies, Aquest mes d'abril hem fet moltes activitats. Tota l'escola vam fer una sortida a Can Ribas on ens ho vam passar mol...