dimarts, 2 de juny del 2020

SETMANA DE L'1 AL 7 DE JUNY. JOCS

LA GINESTA

LA GINESTA ALTRA VEGADA
LA GINESTA AMB TANTA OLOR,
ÉS LA MEVA ENAMORADA
QUE VE AL TEMPS DE LA CALOR.
PER A FER-LI UNA ABRAÇADA
HE PUJAT DALT DEL SERRAT
DE LA PRIMERA BESADA
M’HA DEIXAT TOT PERFUMAT
JOAN MARAGALL
LA JÚLIA I L'ELENA JA LA CONEIXEN PER AIXÒ QUAN VAN A LA MUNTANYA APROFITEN PER OLORAR-LA!!!
Propostes a partir del poema:
Comprendre el vocabulari del poema, aprendre’l i recitar-lo. Si vols et pots gravar i enviar-lo a la teva tutora.
Quan sortiu a passejar, mireu si veieu la ginesta. Observeu la planta i oloreu la flor. Quina és la vostra opinió?
Penseu igual que en Joan Maragall?
També la podeu. fotografiar, dibuixar,...
Coneixes un altre poema sobre la primavera, les flors,... El pots recitar i enviar-nos el vídeo?


JOC DEL RELLOTGE
Jugadors: Ideal per jugar 4 i 5 jugadors.

Edat: A partir de 4 anys.
Durada de la partida: 15 minuts.
Com es juga?
El joc del rellotge és molt senzill i divertit. L’objectiu del joc és quedar-se sense cartes. Quan un
jugador es queda sense cartes, guanya la partida.
Per començar a jugar es reparteixen totes les cartes entre els jugadors. Les cartes es col·loquen
cap per avall, de manera que els jugadors no les puguin veure.
En començar la partida els jugadors, per torns, van posant  una carta cap per amunt en el centre
de la taula, formant una pila. En posar les cartes els jugadors, amb veu alta, van dient els nombres:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,8,910,11 i 12 i torna a començar per l’1.
Quan la carta que acaba de posar el jugador coincideix amb el número que li ha tocat nomenar,
aquest jugador es queda totes les cartes de la pila. Se segueix aquest moviment successivament fins
que s’esgoten totes les cartes.
Si el jugador següent no se n’adona i posa una altra carta a sobre, és ell el que s’emporta la pila de cartes.
Guanya qui, en acabar-se les cartes de la pila, té menys cartes.
Perquè el joc sigui dinàmic i divertit, cal tirar les cartes sobre la taula molt ràpid. Com més ràpid es posin
les cartes, més fàcil serà que ens equivoquem i més divertit serà el joc.
Aquí teniu el tutorial:
joc el rellotge
Aquí us deixem més jocs amb cartes:


La xarranca, un joc de punteria, equilibri i diversió

Es tracta d’un joc físic d'habilitat motriu on, a més de la bona coordinació de moviments, la punteria i l’equilibri resulten
claus per assolir l’objectiu del joc.
Saber saltar a peu coix i tenir una bona punteria és tot el que necessites per jugar a la xarranca.Si disposes d’un
guix o un tros de fusta i una pedra plana, ja pots dibuixar les caselles al terra i començar a jugar saltant de casella
en casella. Però vigila... no val trepitjar la ratlla! Som-hi!.
Per començar a jugar, es dibuixen 8 quadrats a terra i es numeren de l’1 al 8. A vegades, es dibuixen també dos
semicercles: la Terra (on es comença) i el Cel. Diuen que aquest dibuix simbolitza el recorregut de la vida des de
l’inici fins l’arribada (el seu final).

La mecànica del joc és la següent: per torns, es tira una pedra plana a la casella que toca. Es comença per la
casella 1 i es va pujant successivament fins arribar a la 8. Cal que la pedra caigui dins la casella, sense tocar
les vores. Aleshores, es fa el recorregut de la següent manera: cal passar per totes les caselles, excepte la
que té la pedra que s’ha de saltar, tot a peu coix i sense trepitjar les línies ni tocar amb l’altre peu el terra. 
En arribar a les caselles en creu, si cap de les dues caselles té la pedra, es pot posar un peu a cadascuna
simultàniament (eixarrancats). En arribar a les caselles 7 i 8 cal girar, saltant 180º, i tornar al principi.

Quan s'està a la casella anterior a la de la pedra, cal ajupir-se i agafar-la, i completar el recorregut d’anada
i tornada. En el cas de disposar de la casella “Cel”, allà es pot descansar!

Si s’aconsegueix fer tot el recorregut sense fallar, es continua llançant la pedra, ara a la casella número dos
i així successivament. Quan no s’encerta la casella amb la pedra, o bé es trepitja alguna ratlla o es toca el
terra amb l’altre peu, es perd el torn i es passa al següent jugador. Quan es reprèn el joc, es fa des de la casella
on s’ha fallat, i així fins aconseguir completar tot el recorregut. Qui primer ho aconsegueixi, guanya. 

https://faros.hsjdbcn.org/ca/recomendacion/xarranca-joc-punteria-equilibri-diversio



CURSA DE XAPES

Cada nen/a amb una xapa. Es fa un circuit a terra i els nens van llençant per torns la seva xapa. Si la xapa surt
del circuit torna a començar. La primera xapa que acabi el circuit guanya.

Veig-Veig

TÍTOL
Veig-veig
OBJECTIU
Treballar l’expressió oral

DESCRIPCIÓ
Es tracta d’endevinar l'objecte que una persona està pensant (ha d’estar a la vista) mitjançant pistes que es van donant al
contestar a les preguntes que fan els que han d'endevinar la paraula.

Comencem el joc dient:

- “veig, veig”
- “què veus?”- pregunta la quitxalla.
- “una coseta”
- “Quina coseta és?”
- Comenci per la lletra... (dir la lletra per la que comença l’objecte a endevinar)

Una vegada s’ha encertat la paraula, comença la seqüència de “veig, veig” la persona que ha encertat.

MATERIAL
Només les persones que hi juguen (a partir de dues).

DURACIÓ APROXIMADA
La que vulguin els participants.






3 EN RATLLA


 
Necessitem 6 objectes, 3 d’un color i 3 d’altre. Podeu pintar pedres, fer servir taps de 2 colors, etc.
Dibuixeu en un full una quadrícula de 9 caselles.


Com es juga? Per aquest joc calen 2 jugadors amb equips contraris i 3 peces per jugador.
L’objectiu d’aquest joc és que cada jugador aconsegueixi posar tres objectes sobre els
cercles en línia recta (horitzontal, vertical o diagonal). El contrincant també ho ha d’aconseguir.
Ambdós jugadors han de lluitar per assolir l’objectiu però, alhora, han d’evitar que l’altre ho
aconsegueixi. Per evitar-ho, poden posar una peça de les seves intentant bloquejar la línia de
l’adversari. El torn es va alternant a cada jugada. Guanya el primer jugador/a que aconsegueixi
per fer una línia amb els 3 objectes. Si amb les tres peces no s’ha aconseguit fer el 3 en ratlla,
s’han d’anar movent pel tauler seguint les ratlles fins a aconseguir-ho. Les peces o objectes
escollits poden ser pedres, pilotes o qualsevol altra cosa similar.

ENGLISH GAMES
  1. SIMON SAYS
Una persona ha de ser el “Simon” i ha de pensar accions per dir-les a la resta de participants, començant cada una de les frases amb “Simon says…” i acompanyant-la amb l’acció que vulgui dir “touch your nose!”. La resta haurà de fer el què el Simon ha dit. Si alguna de les frases no comença amb el“Simon says…”, ningú haurà de fer-ho.
2. STATUES GAME
Escull una cançó en anglès i puja el volum. Anima el nen o nena a que canti la
lletra o balli al ritme de la música. Quan pari la música, hauràs de dir “freeze!”
i haurà de quedar-se en la posició que es trobava. 
 3.COLORS GAME
Una persona s’encarrega de dir un color, mentres els altres han de buscar un
objecte que es correspongui amb l’ordre. El més ràpid en fer-ho, passa a dir
un color. 

EX: Something blue




ABRIL 2024

 Hola famílies, Aquest mes d'abril hem fet moltes activitats. Tota l'escola vam fer una sortida a Can Ribas on ens ho vam passar mol...