PROPOSTES PER P3
Llengua: Treballem la dita de la primavera. Fer el dibuix, comprensió i memorització.
"La primavera ha arribat, un jardi a cada prat!'
Continuem amb el reconeixement de les lletres del seu nom, així com ens iniciem en la reproducció del nom, treballant-lo amb diferents tècniques: repàs pintura de dits, gomets, reproducció en Cacao en pols, amb llegums, plastilina… en una caixa amb sorra o farina que ressegueixin amb el dit o amb un pal.
Podeu escriure uns quants noms de les companyes i companys o de números i fer un memory.
Conte d'en Patufet. Representació, vocabulari... Activitats plàstiques: estampació de col.
Mates. Repàs de l'1, i el 2. Grafisme, quantitat i càlcul mental.
També treballem el concepte de parella, d'acord amb un atribut concret.
proposem que cerquin parelles per casa. Les/els preguntem per què fan parella? i han de donar una raó (atribut).
També poden fer sèries de 2 amb diferents elements amb coses que tinguin a mà: mongeta, cigró, llenties...
Figures geomètriques planes el cercle i el quadrat i relació amb formes amb volum del nostre entorn. Podem jugar a “caçar” formes per casa.
Descoberta d'un mateix- Dibuixar-se a elles i ells mateixos. Esquema corporal.
Vocabulari: Les parts del cos i de la cara.
Descoberta de l'entorn-. Plantar un bulb o llegum o llavor i observar com canvia. Fer recollida dels canvis una vegada per setmana fent el dibuix.
Plàstica
Collage de primavera amb materials diversos.
PROPOSTES PER P4
Llengua: Aprendre el poema de la PRIMAVERA i fer el dibuix referent al que explica el poema.
PRIMAVERA
ET DIRÉ UN SECRET MOLT FI
LA PRIMAVERA ÉS AQUÍ !
HA CANTAT UNA CANÇÓ
I HA FLORIT EL MEU BALCÓ.
FUIG HIVERN, VÉS A DORMIR
LA PRIMAVERA ÉS AQUÍ !
VÉS AL TEU PALAU DE GLAÇ
QUE JA SOM AL MES DE MARÇ.
(RAMÓN BESORA)
Mates- El número 5.
Grafisme- Repassar números 5 començant des d’adalt.
Relacionar nombre i quantitat del 0 al 5 - Escriure cada número en gran en un paper i que el nen/a posi al costat tants objectes com digui el número (mongetes, pedretes, etc.)
Sèries de 2 i de 3 element amb coses que tinguin a mà (mongeta, cigró, llentia) o qualsevol altre cosa que tingueu 5 unitats de cada.
Descoberta d'un mateix- Dibuixar la família fent alguna activitat junts i explicar-la. Els adults podeu escriure el que diguin o començar a escriure sols.
Descoberta de l'entorn- Posar unes mongetes amb cotó moll dins d'un pot transparent i observar com canvia. En un full, dibuixar 3 rectangles com a recipients, dibuixar els canvis que observen una vegada per setmana.
Plàstica- Si teniu alguna revista que ja no us interessi, retallar el que vulguin i enganxar-ho en un cartró (una capsa de cereals o altres) fent un collage. Poden afegir coses que tingueu per casa, trossets de llana, botons, etc.
Si no teniu pega, a internet trobareu tutorials que expliquen com fer-ne a casa amb productes que tots tenim a a la cuina (i també pot ser un activitat per compartir en família).
PROPOSTES PER P5:
PLÀSTICA
- CREA UNA MANUALITAT AMB MATERIAL RECICLAT.
- DIBUIXA LA TEVA HABITACIÓ.
LLENGUA
- ELABORAR UNA RECEPTA I ESCRIURE ELS INGREDIENTS NECESSARIS.
- APRENDRE EL POEMA DE LA PRIMAVERA:
AQUEST MATÍ D’AMAGAT,
HA ARRIBAT LA PRIMAVERA.
LA DUIA PENJADA AL BEC,
TOT XISCLANT, UNA ORENETA.
L’ORENETA HA ALÇAT EL VOL
I AMB UN COP D’ALA LLEUGERA
HA SEGAT UN RAIG DE SOL
I HA FLORIT TOTA LA TERRA.
(NÚRIA ALBÓ)
MATES
- JUGUEU A COMPTAR QUANTES CADIRES HI HA A CASA, MIRALLS, TAULES, FINESTRES, PORTES...I QUE HO ESCRIGUIN EN UN FULL.
- FER UNA CONSTRUCCIÓ AMB LEGOS I DIBUIXAR-LA.
DESCOBERTA D’UN MATEIX
- DIBUIX D’UN/A MATEIX/A I DE LA FAMÍLIA
DESCOBERTA DE L’ENTORN
- FER UN DIBUIX AL NATURAL D’UNA FRUITA O D’UNA PLANTA, OBSERVANT CADA PART.
UNA MICA DE REGLETS PER P5:
PRIMER RECORDA ELS COLORS!!!
1 QUADRAT DE COLOR OCRE
2 QUADRATS DE COLOR ROSA
3 QUADRATS DE COLOR BLAU MIG
4 QUADRATS DE COLOR VERMELL
5 QUADRATS DE COLOR VERD
6 QUADRATS DE COLOR LILA
7 QUADRATS DE COLOR GROC
8 QUADRATS DE COLOR GRANATE
9 QUADRATS DE BLAU MARÍ
10 QUADRATS DE COLOR MARRÓ
DESPRÉS PINTA ELS REGLETS A L’ESCALA DE QUADRADETS DE SOTA D’ACORD AMB EL COLOR CORRESPONENT
...I JA ELS POTS RETALLAR I JUGAR!
QUANTS MÉS EN FACIS MÉS DIBUIXOS I HISTÒRIES POTS INVENTAR!
I SI NO POTS IMPRIMIR-LA, LA PODEU DIBUIXAR. ELS QUADRADETS HAN DE FER 1 CM DE COSTAT.
EN EL SEGÜENT ENLLAÇ POTS TROBAR DIBUIXOS PER CONSTRUIR AMB ELS TEUS REGLETS:
MÉS ENLLAÇOS D’INTERÈS :
Impressionants manualitats creatives per a nenes i nens:
MATES I A BUFAR!!
2 comentaris:
Mil gràcies pels suggeriments!!! Anem treballant cosetes i sobretot jugant molt!!! Us trobem molt a faltar!!! Una abraçada gegant i un aplaudiment per vosaltres també!!!
Moltíssimes gràcies a vosaltres!! Us trobem a faltar moltíssim! Cada dia queda menys per retrobar-nos! Un aplaudiment pels nens i nenes que tan bé ho estan fent! ❤️����������������������������❤️
Publica un comentari a l'entrada