dimarts, 24 de març del 2020

MÉS SUGGERIMENTS PER FER A CASA

PROPOSTES PER P3 


Llengua: Treballem la dita de la primavera. Fer el dibuix, comprensió i memorització. 


"La primavera ha arribat, un jardi a cada prat!'


Continuem amb el reconeixement de les lletres del seu nom, així com ens iniciem en la reproducció del nom, treballant-lo amb diferents tècniques: repàs pintura de dits, gomets, reproducció en Cacao en pols, amb llegums, plastilina… en una caixa amb sorra o farina  que  ressegueixin amb el dit o amb un pal. 
Podeu escriure uns quants noms de les  companyes i companys o de números i fer un memory.


Conte d'en Patufet. Representació, vocabulari... Activitats plàstiques: estampació de col.


Mates. Repàs de  l'1, i el 2. Grafisme, quantitat i càlcul mental. 


També treballem el concepte de parella, d'acord amb un atribut concret. 
proposem que cerquin parelles per casa. Les/els preguntem per què fan parella? i han de donar una raó (atribut).

També poden fer sèries de 2 amb diferents elements amb coses que tinguin a mà: mongeta, cigró, llenties...


Figures geomètriques planes el cercle i el quadrat i relació amb formes amb volum del nostre entorn. Podem jugar a “caçar” formes per casa.


Descoberta d'un mateix- Dibuixar-se a elles i ells mateixos. Esquema corporal. 
Vocabulari: Les parts del cos i de la cara.


Descoberta de l'entorn-. Plantar un bulb  o llegum o llavor i observar com canvia. Fer recollida dels canvis una vegada per setmana fent el dibuix.


Plàstica
Collage de primavera amb materials diversos.





PROPOSTES PER P4 
Llengua: Aprendre el poema de la PRIMAVERA i fer el dibuix referent al que explica el poema.

PRIMAVERA
ET DIRÉ UN SECRET MOLT FI
LA PRIMAVERA ÉS AQUÍ !
HA CANTAT UNA CANÇÓ 
I HA FLORIT EL MEU BALCÓ.

FUIG HIVERN, VÉS A DORMIR
LA PRIMAVERA ÉS AQUÍ !
VÉS AL TEU PALAU DE GLAÇ
QUE JA SOM AL MES DE MARÇ.
               (RAMÓN BESORA)


Mates- El número 5. 
Grafisme- Repassar números 5 començant des d’adalt. 
Relacionar nombre i quantitat del 0 al 5 - Escriure cada número en gran en un paper i que el nen/a posi al costat tants objectes com digui el número (mongetes, pedretes, etc.)
Sèries de 2 i de 3 element amb coses que tinguin a mà (mongeta, cigró, llentia) o qualsevol altre cosa que tingueu 5 unitats de cada.

Descoberta d'un mateix- Dibuixar la família fent alguna activitat junts i explicar-la. Els adults podeu escriure el que diguin o començar a escriure sols.

Descoberta de l'entorn- Posar unes mongetes amb cotó moll dins d'un pot transparent i observar com canvia. En un full, dibuixar 3 rectangles com a recipients, dibuixar els canvis que observen una vegada per setmana.

Plàstica- Si teniu alguna revista que ja no us interessi, retallar el que vulguin i enganxar-ho en un cartró (una capsa de cereals o altres) fent un collage. Poden afegir coses que tingueu per casa, trossets de llana, botons, etc.
Si no teniu pega, a internet trobareu tutorials que expliquen com fer-ne a casa amb productes que tots tenim a a la cuina (i també pot ser un activitat per compartir en família).

PROPOSTES PER P5: 
PLÀSTICA
  • CREA UNA MANUALITAT AMB MATERIAL RECICLAT.
  • DIBUIXA LA TEVA HABITACIÓ. 
LLENGUA
  • ELABORAR UNA RECEPTA I ESCRIURE ELS INGREDIENTS NECESSARIS. 
  • APRENDRE EL POEMA DE LA PRIMAVERA: 
AQUEST MATÍ D’AMAGAT,
HA ARRIBAT LA PRIMAVERA.
LA DUIA PENJADA AL BEC,
TOT XISCLANT, UNA ORENETA.


L’ORENETA HA ALÇAT EL VOL
I AMB UN COP D’ALA LLEUGERA
HA SEGAT UN RAIG DE SOL
I HA FLORIT TOTA LA TERRA.
(NÚRIA ALBÓ)


MATES
  • JUGUEU A COMPTAR QUANTES CADIRES HI HA A CASA, MIRALLS, TAULES, FINESTRES, PORTES...I QUE HO ESCRIGUIN EN UN FULL.
  • FER UNA CONSTRUCCIÓ AMB LEGOS I DIBUIXAR-LA. 


DESCOBERTA D’UN MATEIX
  • DIBUIX D’UN/A MATEIX/A I DE LA FAMÍLIA
DESCOBERTA DE L’ENTORN
  • FER UN DIBUIX AL NATURAL D’UNA FRUITA O D’UNA PLANTA, OBSERVANT CADA PART.  


UNA MICA DE REGLETS PER P5:
PRIMER RECORDA ELS COLORS!!!
1 QUADRAT DE COLOR OCRE
2 QUADRATS DE COLOR ROSA
3 QUADRATS DE COLOR BLAU MIG
4 QUADRATS DE COLOR VERMELL
5 QUADRATS DE COLOR VERD
6 QUADRATS DE COLOR LILA
7 QUADRATS DE COLOR GROC
8 QUADRATS DE COLOR GRANATE
9 QUADRATS DE BLAU  MARÍ
10 QUADRATS DE COLOR MARRÓ

DESPRÉS PINTA ELS REGLETS A  L’ESCALA DE QUADRADETS DE SOTA D’ACORD AMB EL COLOR CORRESPONENT
 
...I JA ELS POTS RETALLAR I JUGAR!
QUANTS MÉS EN FACIS MÉS DIBUIXOS I HISTÒRIES POTS INVENTAR!
I SI  NO POTS IMPRIMIR-LA, LA PODEU DIBUIXAR. ELS QUADRADETS HAN DE FER 1 CM DE COSTAT.
EN EL SEGÜENT ENLLAÇ POTS TROBAR DIBUIXOS PER CONSTRUIR AMB ELS TEUS REGLETS:


 MÉS ENLLAÇOS D’INTERÈS :
 Impressionants manualitats creatives per a nenes i nens:
MATES I A BUFAR!!



2 comentaris:

Kentia ha dit...

Mil gràcies pels suggeriments!!! Anem treballant cosetes i sobretot jugant molt!!! Us trobem molt a faltar!!! Una abraçada gegant i un aplaudiment per vosaltres també!!!

Olga ha dit...

Moltíssimes gràcies a vosaltres!! Us trobem a faltar moltíssim! Cada dia queda menys per retrobar-nos! Un aplaudiment pels nens i nenes que tan bé ho estan fent! ❤️����������������������������❤️

ABRIL 2024

 Hola famílies, Aquest mes d'abril hem fet moltes activitats. Tota l'escola vam fer una sortida a Can Ribas on ens ho vam passar mol...